England Polish

Dostępne miejsca noclegowe:
Pokój 4-osobowy z :
od 35 zł do 35 zł za osobę
łazienką, tv, lodówką, czajnikiem el. mikrofalówką, naczyniami

Udogodnienia i wyposażenie:

inny 2 8 0 0 0 2 35 - PLN

Opis Oferty:

Winnica na Leśnej Polanie

Miejscowość Proczki w której znajduje się siedziba winnicy, to maleńka osada położona na polanie wśród lasów i malowniczych jezior gminy Zabór.

W serwisie turystycznym Meteor jest oceniana jako jedna z najbardziej urokliwych miejscowości na Ziemi Lubuskiej.

Pierwsze krzewy posadziliśmy w 1999 r. i miały stanowić ozdobę planowanego ogrodu oraz zaspokajać potrzeby domowników. Już rok później założyliśmy nasadzenia z myślą o produkcji owoców deserowych. W roku 2000 jeszcze nikt tak naprawdę nie myślał o zakładaniu dużych plantacji złożonych wyłącznie z odmian przerobowych do produkcji wina ale myśl ta już wtedy powoli zaprzątała nam umysły.

Rok 2002 to czas kiedy powstało pierwsze nasze wino zrobione z owoców zebranych z naszej winnicy w Proczkach. Przy tworzeniu win gronowych przydało się doświadczenie zbierane od kilkunastu lat podczas robienia win z jabłek, śliwek, jeżyn czy wiśni oraz wielu innych owoców.

W roku 2003 po raz pierwszy zaprezentowaliśmy się na „Winobraniu” czyli Dniach Zielonej Góry przedstawiając nasz dorobek i sprzedając pierwsze sadzonki z naszej szkółki winorośli. Kolejny rok stanowił pewien przełom w naszej działalności. Postanowiliśmy sprowadzić kilka odmian moszczowych i poszukać miejsca na winnicę gruntową niestety poza Proczkami ponieważ teren wokół naszego domu nawiedzały wiosenne i jesienne przymrozki. Wybór odmian był trudny ale wreszcie padło na Dornfeldera, Pinot Gris, Traminera Muller Thurgau i Biance. Z terenem pod nową winnicą był problem i nowe odmiany posadziliśmy na „starej winnicy” licząc się z konsekwencjami naszego czynu.
Lata 2004 do 2007 to stopniowy rozwój i rozbudowa winnicy w Proczkach oraz okres intensywnej pracy nad rozwojem szkółki winorośli. W okresie tym wystawialiśmy się na wielu imprezach w Polsce jak i poza jej granicami oraz braliśmy udział w wielu konkursach win czego efektem są liczne nagrody i wyróżnienia za nasze trunki.
Nadszedł wreszcie rok 2008 i wspaniała wiadomość że możemy kupić wreszcie kawałek ziemi który upatrzyliśmy sobie już cztery lata temu. Jesień tego roku to intensywne prace nad uprawą i nawożeniem oraz rozplanowaniem układu przestrzennego winnicy.
Wiosną 2009 roku przy udziale przyjaciół ogrodziliśmy winnicę i posadziliśmy pierwsze sadzonki winnego krzewu. Na obszarze 1 ha ( docelowa winnica to 2 ha) posadziliśmy 18 odmian przerobowych. Niesamowita mozaika gleby zmusiła nas do różnorodności odmian z czego na początku nie byliśmy zadowoleni. Obecnie rośnie tam ok. 5000 krzewów min takich odmian jak: Muller Thurgau, Dornfelder, Traminer Różowy, Pinot gris, Pinot Blanc, Oporto, Riesling Reński, Ortega, Bianca.

Dane kontaktowe

Cena: od 35 PLN
Zapisz się do newsletera:

ArtGlobal Copyright ©...

Portal jest społecznościowym serwisem turystycznym prezentującym oferty noclegów oraz oferty turystyczne z całej Polski. Noclegi można wyszukiwać według kryterium lokalizacji, czyli miejscowości, regionów geograficznych oraz nazw regionów potocznych. Nocleg można znaleĽć również w określonym krajobrazie, tak więc można wyszukiwać noclegi nad morzem, w górach, nad jeziorem, czy też oferty agroturystyki na wsi. Serwis gromadzi również społeczności turystów zainteresowanych konkretnymi formami spędzania wolnego czasu w sposób aktywny oraz miłośników sportów ekstremalnych. Wyszukane oferty noclegów mogą korespondować z możliwością uprawiania konkretnych sportów takich jak żeglarstwo, szybownictwo, wspinaczka, czy też sposobów spędzania wolnego czasu aktywnie jak wędrówki piesze, czy trekking. Noclegi dostępne w serwisie są również podzielone na kategorie obiektów noclegowych. Istnieje możliwość wyszukiwania osobno noclegów w hotelach, resortach SPA, ośrodkach wypoczynkowych czy też hostelach, pensjonatach, agroturystyce, a także kwaterach prywatnych, pokojach gościnnych lub campingach.